Din visuelle identitet er vigtigt for din succes

14 juni 2020
Lotte Hindsberg

Det første du bliver vurderet på er dit udseende, sådan er det også med din virksomhed. Det kan virke overfladisk men sådan er virkeligheden. Du kan sammenligne det med at du går en tur i en boghandel og kigger på bøger.

Du kender ikke forfatteren og har heller ikke hørt om ham, så det eneste du har at vurdere bogen på er dens forside. Ser den spændende ud køber du den. Ser den kedelig ud lægger du den tilbage og kigger videre, og så kan det i princippet være verdens bedste bog. Du kommer ikke til at læse den. Det samme gælder din visuelle identitet. 

Derfor brug den tid og penge på at køb logo af en professionel grafiker, der er uddannet til at udtrykke sig i form og farver. 

Få grafikeren med i processen tidligt

Det er en god ide at få din grafiker involveret tidlig i processen når du går og planlægger din nye virksomhed. Du skal sætte lige så meget tid, penge og kræfter af til din visuelle identitet som du skal på din virksomhedsplan. Derfor er det en god ide at få din grafiker med så tidlig i processen som muligt så han kan råde og vejlede dig.

Du bør også samtidig sikre dig at få din SEO på plads. Det er vigtigt at han eller hun fra start og gerne inden du får lavet din hjemmeside fokusere og samarbejder med din grafiker så søgemaskinerne fra starten kan finde dig og viser dig til mulige kunder.

Selvom det kan være fristende at få din veninde som har lavet et par logoer og gerne vil lave den gratis eller meget billigt for det bør du ikke falde for fristelsen. Det kan blive dyrt at spare. Der skal ikke mistes mange kunder på det forkerte logo for at det bliver dyrt.

Flere nyheder